دوشنبه 1396/11/2 - 54 : 5
مشخصات امام جمعه
حکمت حکیمی فر
حکمت حکیمی فر
توپ آغاج
خطبه ها
بيانات در خطبه هاي نماز جمعه مورخ 1396/10/29
مسئولان مطالبات رهبری را جدی بگیرند

نماز جمعه، نهاد مبارك رحمانى و جايگاه آن در نظام اسلامى‏

تغييراتى كه در شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه سراسر كشور صورت گرفت و حكم جديدى كه رهبر معظم انقلاب اسلامى در اين‏باره صادر كردند، زمينه‏اى مناسب براى توجهى مجدد به اهميت و جايگاه نماز جمعه در كشور است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در حكم جديد خود كه جناب حجت‏الاسلام آقاى حاج‏على‏اكبرى را به رياست شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه منصوب كردند و اعضاى دوره‏ى جديد شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه را نيز مشخص نمودند، از مسؤولان اين عرصه خواستار آن شدند كه ضمن «ادامه و تكميل فعاليتهاى گذشته و افزودن كيفيت در آن و بهره‏گيرى از نظرات شورا، بر شكوفائى و تأثيرگذارى اين نهاد مبارك رحمانى بيفزايند.» ازاين‏رو شايسته است كه علاوه بر بازخوانى حكم رهبر معظم انقلاب كه چراغ راه مسؤولان جديد شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه خواهد بود، يكبار ديگر به اختصار، برخى از مهم‏ترين نكات و تذكرات رهبر معظم انقلاب در باب امامت جمعه و نماز جمعه را بازخوانى كنيم.

** رهبرى معظم انقلاب اسلامى از ميان همه‏ى عوامل دخيل در موفقيت نمازهاى جمعه و اثرگذارى آن، بر سه عنصر اصلى تأكيد كرده‏اند: «هرچه تريبون نماز جمعه قويتر و بهتر و صادق‏تر و مستقيم‏تر باشد، مردم صادق‏تر و مستقيم‏تر و قويتر و مقاوم‏ترند و در مقابل فشار دشمن، هوشيارتر خواهند بود.» اين سه عنصر اصلى عبارتند از ۱. قوت در برگزارى نماز جمعه و در منطق و محتواى كارها و محتواى فعاليت‏ها فرهنگى؛ ۲. صداقت با مردم؛ ۳. رابطه‏ى مستقيم‏تر با مردم. اميد است كه دوره جديد مسؤوليت‏ها در اين نهاد مقدس دينى، دوره‏ى از خدمت با بركت در نظام اسلامى و حمايت از آرمان‏هاى مقدس ملت ايران باشد

**نماز جمعه، تركيب تقوا و سياست است‏

از منظر اسلامى، نماز جمعه يكى از نهادهاى اصيل و اصلى در نظام اسلامى است. مطابق گزارش‏هاى تاريخى، نهاد نماز جمعه اولين نهادى است كه رسول خدا(ص) هنگام تشكيل حكومت اسلامى آن‏را تأسيس كردند به‏نحوى كه آن‏حضرت در ابتداى ورودشان به مدينه و شكل‏گيرى حكومت اسلامى، اولين دستور عبادى و سياسى را كه مطرح كردند، حكم نماز جمعه و اقامه‏ى آن بود. از اين‏جهت است كه رهبر معظم انقلاب اسلامى متذكر شده‏اند: «حقيقتا نماز جمعه در اسلام تركيب عجيبى است؛ از يك‏طرف، توصيه‏ى مردم به تقوا و پاكدامنى و اعراض از هواهاى نفسانى است و از طرف ديگر، آگاه كردن مردم از جريانهاى سياسى و توطئه‏هاى دشمنان و نيازهاى دوستان و اوضاع دنياى اسلام است.»(۵/۵/۱۳۸۱) «اسلام براى نماز جمعه، خيلى اهميت قايل است و من امروز فكر كردم بعضى از رواياتى را كه در باب نماز جمعه هست، بخوانم، تا ببينيد چه‏قدر اين مراسم هفتگى مهم است. از قول پيامبر خدا(ص) نقل شده كه فرمود: «من كان يؤمن باللَّه و اليوم الاخر فعليه بالجمعة يوم الجمعة.» يعنى هر كس كه ايمان دارد، در روز جمعه نبايد نماز جمعه را فراموش كند.» (۱۹/۱۱/۱۳۶۹)

**مطالبات رهبر معظم از مسؤولين‏

مقام معظم رهبرى در اين بيانات خود در چند مورد به جدى بودنشان در طرح مطالبات از مسؤولان در جلسات حكومتى تصريح نمودند و آن‏را با بنايشان بر كمك مسؤولان منافى ندانستند. در يك مورد فرمودند: «بعضى‏ها گله مى‏كنند كه چرا فلانى تذكّر نمى‏دهد؛ نخير، بنده زياد تذكّر مى‏دهم. اين‏كه مى‏بينيد من گاهى علناً يك چيزى مى‏گويم، اين يك‏دهمِ تذكّرات و اوقات‏تلخى‏ها و هشدارهاى ما با اين آقايان نيست. در جلسات حكومتى، بنده غالباً تذكّر، هشدار و مطالبه، زياد دارم

و در جاى ديگر فرمودند: «بنده البتّه تذكّراتى مى‏دهم، عرض كردم، آنچه من گاهى علنى مى‏گويم، يك‏دهم آنچه در جلسات خاص با آقايان عرض مى‏كنيم هم نمى‏شود؛ گاهى هشدار مى‏دهيم، گاهى دعوا مى‏كنيم؛ معمولاً مسائل گوناگون را تذكّر مى‏دهيم، منتها خب عرض كرديم، به‏قدر وسع

برخی از مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان

1توجه به دشمنى دشمن

2.غافل نشدن از ضعفهاى داخلى

3.دفاع از حقوق ملت و مظلومين

4.تمركز بر مشكلات و تقسيم كار

5. با هم بودن و هم‏افزايى

6.معيار دانستن و تسليم نسبت به قانون

7.انتقادات منصفانه و بدون سياه‏نمايى: «انتقاد كار خوبى است و كار لازمى است، تذكّر كار خوبى و كار لازمى است، امّا تذكّر و انتقاد را به‏صورت «يك كلاغ چهل كلاغ» مطرح نكنند. . . . پس تذكّر اگر مى‏دهيم، انتقاد اگر مى‏كنيم، منصفانه باشد؛ اين‏جور نباشد كه مبالغه كنيم، تعميم بدهيم، سياه‏نمايى كنيم. سياه‏نمايى يعنى همين «يك كلاغ چهل كلاغ»؛ اين سياه‏نمايى است

8.توجه به مسائل كليدى اشتغال و توليد

9.تفاوت قائل شدن بين انواع معترضان: «توجّه بشود: آن جوانى يا نوجوانى كه تحت تأثير هيجانيِ يك شبكه‏ي اينترنتى در فضاى مجازى قرار مى‏گيرد و يك حركتى مى‏كند يا يك كلمه حرف مى‏زند، با آن كسى‏كه با دستگاه‏هاى سازمان‏يافته مرتبط است و جزو آن پادوها است، فرق دارد؛ اين‏ها را يك‏جور به‏حساب نياورند

**مقام معظم رهبری؛ از مردم ،

1.عدم باور شايعات‏ بى‏سند و منطق دشمن: «شايعات را باور نكنيم؛ تا مادامى كه يك سند درستى، يك مطلب منطقى معقولى وجود نداشته باشد، حرف دشمن را كه نبايد باور كرد

2.عدم اشاعه و تكرار شايعات

3.لزوم كمك به مسؤولين

**تسلیت به خانواده های حادثه سانچی

جان باختگان راه انجام وظيفه

و خدمت به كشور

همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اشاره داشته‏اند، عزيزانى كه در اين كشتى جان خود را از دست داده‏اند، جانباختگان راه انجام وظيفه و خدمت به كشور هستند و بايد از اين عزيزان كه در مسير توسعه و پيشرفت كشور جان خود را نثار كرده‏اند، تجليل و تكريم ويژه به‏عمل آورد.

۲-   امام صادق(ع) در روايتى مى‏فرمايند: «اَلكادُّ لِعيالِهِ كَالْمُجاهِدِ فى سَبيلِ اللهِ»؛ كسى‏كه خود را براى روزى خانواده‏اش به زحمت مى‏اندازد و كار مى‏كند مانند رزمنده‏اى است كه در راه‏ ‏خدا مى‏جنگد. (كافى، ج‏۵، ص‏۸۸) اميدواريم اين عزيزانى كه براى لقمه‏اى حلال و كمك به اقتصاد كشور، رنج اين سفر و دورى از خانه را بر خود هموار كردند و در نهايت جان خود را در راه خدمت به اين كشور و مردم از دست دادند، نزد خداوند ماجور باشند.

۳-   بدون‏شك علل تصادم نفتكش تحت مديريت ايران با كشتى فله‏بر هنگ كنگ بايد هرچه سريعتر مشخص شود، اين فقط خواسته خانواده بازماندگان سانچى نيست، اين خواست يك ملت است. اما اين خواسته نبايد مورد سوءاستفاده رسانه‏هاى بيگانه و بدخواهان مردم ايران قرار گيرد.

 

**فضاى مجازى و كانالهاى تلگرامى بايد نظارت پذير شوند

اقدام اصلى براى ساماندهى فضاى مجازى، تأسيس شوراى عالى فضاى مجازى در اسفندماه سال ۱۳۹۰ به دستور مقام معظم رهبرى بوده است و انتظار مى‏رفت اين شورا بتواند مباحث كلان و اساسى فضاى مجازى را سياست‏گذارى كند و به‏عنوان يك نقطه كانونى در اين‏زمينه تصميم‏سازى و تصميم‏گيرى داشته باشد اما بعد از شش سال كه از تأسيس اين شورا گذشته، هنوز نابسامانى‏هاى زيادى در اين فضا وجود دارد و مقام معظم رهبرى نيز چندين مرتبه در اين‏باره گلايه‏هايى داشته‏اند كه مهم‏ترين آن‏ها در زمينه مباحث ريشه‏اى و اساسى مانند ايجاد و توسعه شبكه ملى اطلاعات، سالم‏سازى اين فضا، توسعه فعاليت‏هاى كسب و كار، استفاده بهينه از منابع و موارد ديگرى بوده كه در مجموع ده عنوان را شامل مى‏شود.

در حالى كه بسيارى از كشورهاى دنيا در زمينه ساماندهى فضاى مجازى اقدامات قابل‏توجهى داشته‏اند و قوانين و چارچوب‏هاى لازم را در اين‏زمينه فراهم كرده‏اند اما ما نقص داريم و به همين جهت، جرايم در اين فضا با درصدهاى بالا در حال گسترش است؛ از جرايم اقتصادى و مالى خرد و كلان گرفته تا مشكلات فرهنگى و اخلاقى و امنيتى؛ متأسفانه رشد و توسعه روزافزون فضاى مجازى، تهديدهايى كه در كنار فرصت‏هاى آن وجود دارد و رها شدن اين فضا در كشور ما سبب شده تهديدهاى آن بر فرصت‏هايش پيشى بگيرد و در شرايطى هستيم كه در سريع‏ترين زمان ممكن شوراى عالى فضاى مجازى بايد سياست‏گذارى كلان ارائه كند؛ مجلس به‏سرعت قوانين لازم را به تصويب برساند و قوه قضاييه در رسيدگى به جرايم به سمت كنترل و كاهش آسيب‏ها برود چراكه در غير اين صورت قطعا زمانى خواهد رسيد كه براى مهار آسيب‏ها و زيان‏هايى كه از اين فضا متوجه جامعه مى‏شود، دير شده باشد.

همه نهادهاى دخيل در اين‏زمينه اقداماتى داشته‏اند اما نكته اينجاست كه مباحث اصلى نه طرح شده و نه براى آن تصميم‏گيرى شده است. به‏عنوان مثال هيچ چارچوبى براى مديريت شبكه‏هاى اجتماعى نداريم و در حال حاضر شبكه‏هاى رايج در كشور و مورد استفاده ميليون‏ها ايرانى، متعلق به كشورهاى خارجى و در اختيار آن‏هاست. اين بدين‏معناست كه جدا از اطلاعات شهروندان و حريم شخصى آن‏ها، اطلاعات ملى ما هم در اختيار بيگانگان قرار دارد.

شايد ندانيم كه چه ميزان اطلاعات از طريق اين شبكه‏ها در دسترس صاحبان شبكه‏هاى اجتماعى قرار مى‏گيرد اما می‏دانيم اين اطلاعات قابل پردازش است و مى‏توانند بهره‏هاى بسيار از اين اطلاعات كلان استخراج كنند؛ به اندازه‏اى كه حتى امنيت ملى كشور مورد تهديد قرار بگيرد. يكى از اتفاقاتى كه با بهره‏گيرى از اطلاعات شبكه‏هاى اجتماعى شاهدش بوده‏ايم، عضوگيرى جريان‏هاى تروريستى و تكفيرى است و مى‏دانيم هدايت بسيارى از نئوتروريست‏ها از طريق فضاى مجازى صورت مى‏گيرد.

انواع كلاهبردارى‏ها، بى‏اخلاقى‏ها، فريب‏ها و شايعه‏سازى‏ها و خيلى مسائل ديگر كه معمولا به‏دليل محيط مناسب براى گمنامى در شبكه‏هاى اجتماعى قابل پيگيرى نيستند و بسيارى از مشكلات ديگرى كه در اين شبكه‏ها براى شهروندان ايجاد شده، تنها بخشى از نابسامانى و تهديدهاى اين فضاست

**بلاى تازه خانواده‏هاى ايرانى‏

در عصر حاضر شاهد افزايش بى‏رويه‏ى استفاده از فضاى مجازى هستيم كه در بسيارى از موارد شكل اعتياد را به خود گرفته و در اغلب خانواده‏ها مشكلاتى را به‏ويژه در رابطه‏ى ميان زوجين به همراه داشته است.

وابستگى بيش از اندازه و سرگرم بودن به ابزار ارتباطى و فضاى مجازى، به‏طورى كه باعث ايجاد اختلال در خواب، تغذيه، روابط زناشويى و كارهاى روزانه افراد شود، از آن به‏عنوان اعتياد مجازى نام مى‏بريم و انواع آن عبارتند از اعتياد به فيلم‏ها و مسائل جنسى، اعتياد به روابط عاطفى و دوستانه، وسواس به اينترنت، اعتياد به كسب اطلاعات و اعتياد به رايانه. زن و شوهر براى فرار از تنهايى، از فضاى مجازى استفاده مى‏كنند، لذا افرادى كه شرايط گفتگو با همسران خود را ندارند در چت‏هاى گروهى به‏دنبال هم‏صحبت و دوستان قديمى خود مى‏گردند كه اين عمل، شروع طلاق عاطفى و همدلى با دوستان مجازى است و ريشه خيانت‏هاى همسران از همين جا شكل مى‏گيرد؛ و به عبارتى شروع دروغ گفتن و پنهان‏كارى همسران از يكديگر است. در چنين حالتى فرد اين موضوعات را با دوست مجازى خود در ميان گذاشته و يك صميميت و همدلى ايجاد مى‏شود. در اوايل ارتباط از آن به‏عنوان يك دوستى ساده نام برده مى‏شود ولى در برخى از اين ارتباطات تدريجا به سمت روابط جنسى سوق داده مى‏شود.

فضاى جذاب براى تروريست‏ها و اغتشاشگران‏

امروز فضاى مجازى، ويژگى‏ها و مزايايى دارد كه آن‏را براى تروريست‏ها، اغتشاشگران و مجرمان جذاب مى‏كند كه از اصلى‏ترين اين ويژگى‏ها مى‏توان به «زيست مستعار و فضاى رمزشده و غيرقابل كنترل» اشاره كرد. بُعد بعدى، سياليت مرز در فضاى مجازى است به عبارت ديگر ويژگى فرامرزى بودن اين فضا امكانى را فراهم مى‏كند تا كنشگران، تروريست‏ها، اغتشاشگران و مجرمان فارغ از موانع و مرزهاى موجود در دنياى فيزيكى، مقاصد و اهداف خود را پيگيرى كنند و در روزهاى گذشته به‏خوبى گزارش‏هاى فعاليت‏هاى اغتشاشگران مرتبط با فضاى مجازى اين مهم را نشان داد. يكى از ابزارهاى مورد نياز و حياتى اغتشاشگران، وسايل ارتباطى پيشرفته است كه از طريق اين وسايل، می‏توانند در كوتاه‏ترين زمان و با كمترين مشكل از وضعيت يكديگر آگاه شده و در كف ميدان عمليات خرابكارانه خود را مديريت كنند. فضاى مجازى، اغتشاشگران را قادر ساخته است با بهره‏گيرى از انواع ابزارهاى ارتباطات الكترونيكى ارتباطى، مانند پيام‏رسان‏ها، شبكه‏هاى اجتماعى، پست الكترونيكى و تالارهاى گفتگو به شكل مكتوب، صوتى و ويدئويى و به‏صورت زنده با يكديگر ارتباط داشته باشند كه در فتنه ۸۸ توئيتر و فيس‏بوك ابزار اين ارتباط بودند و در فتنه ۹۶ تلگرام و اينستاگرام اين وظيفه را بر دوش داشتند. امروز تقريبا تمام سرويس‏هاى مبتنى بر اينترنت با رمزنگارى اطلاعات به فعاليت مى‏پردازند، امروزه فضاى پيام‏رسان‏ها و اكثر سرويس‏هاى اينترنت از رمزنگارى اطلاعات استفاده مى‏كنند و اين موضوع براى كشورهايى نظير ايران كه صرفا مصرف‏كننده و مورد تهاجم در اين فضا هستند بسيار خطرناك است، همين فضاى رمزشده، فضاى امنى براى فعاليت اغتشاشگران، ضدانقلاب، منافقين، تروريست‏ها و سرويسهاى اطلاعاتى غربى در كشور به‏وجود آورده است؛ بايد متذكر شويم فضاى چت امن (secret chat) در پيام‏رسان‏ها از عمده‏ترين راه‏هاى ارتباطى اغتشاشگران و تروريست‏ها براى برقرارى ارتباطى امن و غير قابل شنود است كه در حادثه حمله تروريستى داعش به تهران و اغتشاشات چند روز اخير، شاهد اين موضوع بوديم كه تروريست‏ها و اغتشاشگران در بستر تلگرام اقدام به مديريت صحنه عمليات كردند و حتى به آموزش بمب دست‏ساز روى آوردند. ردپاى جريان نفوذ در اغتشاشات چند روز گذشته به‏خوبى نمايان است و دفاع همه‏جانبه آنان از تلگرام يعنى بستر امن شبكه‏سازى، براندازى و اغتشاش مويد اين نكته است.

پنجم جمادى الاولى روز ولادت باسعادت بانوى قهرمان كربلا، پرچم‏دار نهضت پس از شهادت حسين(ع)، حضرت زينب كبرى(س) است. اين روز را روز پرستار مى‏نامند و علت نام‏گذارى اين روز به نام «روز پرستار» اين است كه حضرت زينب پرستارى امام زمانش حضرت زين‏العابدين(ع) و ديگر بيماران و مصيبت‏زدگان اهل بيت را برعهده داشت، ضمن اين‏كه رسالت مهم نگهدارى و تبليغ از نهضت حسينى را به‏خوبى انجام داد و با تحمل همه سختى‏ها و ناملايمات، تا آخرين رمق، دين خود را به مكتب و رهبرش ادا كرد. نكته‏اى كه لازم است به آن اشاره كنيم اين است كه: پرستارى از بيمار يكى از كوچك‏ترين مسؤوليت‏هاى زينب(س) بود و هرچند پرستارى وظيفه سنگين و ارزشمندى است و پرستار متعهد بايد با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملايمات براى انجام خدمتش بنمايد و چنين كارى از عهده هر كس برنمى‏آيد ولى با اين حال مقام زينب، آن‏قدر والا و عظيم است كه او را پرستار نهضت و انقلاب حسينى بايد بناميم، زيرا اين پرستارى به مراتب مهم‏تر و سرنوشت‏سازتر از پرستارى بود. زينب(س) نقش نگهدارى از قيام خون‏بار حسينى را بر عهده داشت كه قطعا اگر او اين بار را بر دوش نمى‏گرفت، بسيار دشوار بود كه نهضت ابى‏عبد‏الله(ع) به مردم اعلام و ابلاغ گردد و شايد بدون اسارت خاندان رسول‏الله و پيش‏تازى زينب كبرا(س) در رسوا نمودن هيأت حاكم و تبليغ او از انگيزه قيام برادرش، يزيديان به هدف پليد خود نائل مى‏آمدند و نام رسول‏الله(ص) را نه تنها از مناره‏هاى مساجد بلكه از تاريخ، پاك و محو مى‏كردند و اين بود نيت شوم آنان. زينب(س) با مجاهدت و قيام شجاعانه خويش در برابر زورگويان و هم‏چنين فريب‏خوردگان زمانش، آن‏چنان از قيام حسين دفاع كرد كه تا قيام رستاخيز، همانند او نه در مردان و نه در زنان، وجود ندارد و اين نام جاودان و مقدس براى هميشه با عظمت بايد برده شود. زينب در پس آن مصيبت بزرگ، آن‏چنان بار سنگين پرچم ولايت را بر دوش گرفت و در برابر كفر و زنادقه ايستاد و سخنرانى كرد و خطابه خواند و مردم را بيدار كرد و حركت را آغاز نمود كه از آن‏جا حركت توابين و ديگر حركت‏هاى اسلامى آغاز شد و تا امروز و فردا و فرداها، آثار اين حركت عظيم زينبى، هويدا است و به بركت زينب(س) و قيام مباركش، هم‏چنان بيرق‏هاى خونين عاشورا به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم، در سراسر جهان افراشته مى‏شود زيرا زينب بود كه پيام خونين حسين را به تمام نسل‏ها و عصرها رساند. در اينجا نتيجه‏اى كه مى‏خواهيم از اين مطالب بگيريم اين است كه علت نامگذارى روز ميلاد با سعادت حضرت زينب(س) به روز پرستار به‏خاطر دو وجه است: ۱ تجليل از مقام شامخ و شخصيت والاى حضرت زينب(س) است كه باعث الگوسازى در جامعه مى‏شود. ۲ تقويت روحيه زينب‏گونه در ميان پرستاران و تقدير و تشكر از زحمات و نقش پرارزش پرستار در جامعه

زينب(س)، الگوى ماندگار

يكى از چهره‏هاى برجسته جهان اسلام، به‏دليل برخوردارى از ويژگى‏هاى منحصر به فرد در تمام زمينه‏ها که مى‏تواند يك الگوی به تمام معنى در همه اعصار مطرح شود، حضرت زينب(س) است. همان‏گونه كه اين بانوى گران‏قدر در يكى از حساس‏ترين برهه‏هاى تاريخ اسلام، از طريق تدبير و فداكارى و شهامت، خطرى را كه متوجه كيان اسلام بود، برطرف ساخت، امروز نيز بانوان جامعه اسلامى مى‏توانند از طريق اقتدا به سيره و عملكرد و فضايل شيرزن كربلا حضرت زينب كبرى(س) همه دسيسه‏هاى ناجوان‏مردانه استكبار جهانى را خنثى نمايند.

افتخار پرستارى‏

پيراهنى سفيد، ابزار پزشكى، دانستن نام داروها و بيمارى‏ها و حاضر شدن در شيفت‏هاى پرستارى، تنها نشانه‏هاى پرستاران نيست. پرستار كسى است كه چشم از خود فرو بسته، از خود و تمايلات خود گذشته، خواب راحت را ترك گفته، خستگى را بر آسودگى ترجيح داده، نگاه از خويش برگرفته و بر عزيزى كه در رنج بيمارى گرفتار آمده است نگران گشته است. رنج بيمار را در خود حس مى‏كند و اين رنجورى را بين بيمار و خود تقسيم مى‏كند تا از رنج بيمار بكاهد. پرستارى آن است كه از خودخواهى تهى شوى و به عشق رضايت حق، خود را سرشار از نوع دوستى و احسان سازى و اين مى‏تواند من و تو را هم به شوق اندازد.

حس احسان و نوع‏دوستى فقط در شغل پرستارى خلاصه نيست. بانويى كه به يارى همسر جانبازش كمر بندد، مادرى كه سال‏ها بار پرستارى از فرزند معلولش را بر دوش مى‏كشد، نيكوكارى كه به يارى معلولان و سالمندان رنجور شتافته، همه نام پرافتخار پرستارى بر سينه دارند و بشارت پاداشى گران در آينده‏اى نه چندان دور.

پيروزى درنبرد۲۲روزه بربادبردن روياى شكست ناپذيرى‏

  جنگ ۲۲ روزه رژيم صهيونيستى عليه غزه نقطه عطفى در تاريخ فلسطين و منطقه بود كه باعث شد تا رؤياى شكست‏ناپذيرى اسرائيل درهم شكسته شود. جنگ ۲۲ روزه غزه نبرد نابرابرى است كه در بيست و هفتم دسامبر ۲۰۰۸ آغاز و در ۱۷ ژانويه ۲۰۰۹ با مقاومت ستودنى نيروهاى فلسطينى به پايان رسيد. در اين ميان بيش از ۷۰۰۰ فلسطينى به شهادت رسيدند و يا زخمى شدند. به‏دليل حماسه‏آفرينى مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمينشان ۲۹ دى ماه با نام «روز غزه» نامگذارى شده تا در اين روز فرياد مظلوميت و حق‏طلبى اين مردم‏ بى‏دفاع به گوش جهانيان برسد. روز غزه مانند روز جهانى قدس فرصتى است كه فرياد مظلوميت و حق‏طلبى مردم مظلومش به گوش جهانيان برسد.

اخبار
ارتباط با امام جمعه